Viktigt med ”enkel kontakt” hos städföretagen

Viktigt med ”enkel kontakt” hos städföretagen

Flyttlådorna är packade, vännerna ska hjälpa till att flytta och det kvarstår bara att boka flyttstädning. Du tar upp mobilen och söker efter ett städföretag i Stockholm som har flyttstädning. Du går in på första träffen – men hittar inte företagets telefonnummer inom två sekunder. Vad gör du nu?

De flesta som söker efter tjänsteföretag via mobilen är extremt snabba att lämna företagets hemsida om de inte hittar kontaktuppgifter inom två-tre sekunder. Det gäller därmed att vara tydlig med vad som erbjuds och hur kontakt tas.

Flyttstädning i Stockholm – Om det är vad som önskas

När besökaren kommer in på hemsidan förväntar man sig möta information som visar att man kommit rätt. Många städföretag har en kort presentation av sitt företag vilket gör att man måste klicka sig vidare på sidan för att hitta om de har flyttstädning eller inte. När man väl har sett att detta erbjuds ska kontaktuppgifterna hittas. Någonstans där har de flesta mobilanvändare redan ledsnat…

Första steget är att möta upp förväntningarna. Ha en tydlig sida som presenterar att städföretaget erbjuder flyttstädning i Stockholm och även kontaktuppgifter på samma sida. De som söker ska blixtsnabbt hitta vad de letar efter.

Enkla formulär

Ett annat klassiskt fel inom städbranschen är komplicerade formulär. Man ska ange hur stort man bor, när flytten ska ske, om det finns trappor, var i Stockholm bostaden finns, om fönstertvätt önskas osv. Men detta upplevs ofta krångligt för besökaren att fylla i. Detta inte minst om man står med mobilen i handen och bara snabbt ville få kontakt.

Då kan det vara bättre att ha ett enkelt formulär där man fyller i mobilnummer och mailadress varpå städföretaget ringer upp eller kontaktar på annat sätt.

Snabbt och enkelt

Oavsett om du söker efter en rörmokare, snickare, målare eller städfirma i Stockholm så behöver det vara enkelt. Sidan du kommer till ska svara upp mot vad du söker och kontaktuppgifterna ska inte vara mer än 2 – 3 sekunder bort.

Varför besöker du en städfirmas hemsida?

Om du nu på språng i hallen och tar upp din mobil för att besöka en städfirmas hemsida så finns ett uttryckligt mål. Du vill boka flyttstädning av ett städföretag i Stockholm. Det är väldigt många som har exakt samma intention. Därmed ska detta mötas med tydlighet och enkelhet att boka. Då har hemsidan mött besökarens intention, vilket är fallet i stockholmflyttstädning.nu.